poniedziałek, 26 maja 2014

Sałatka z kurczakiem i cukinią

Przepis na sałatkę z kurczakiem

Mam nadzieję, że nie macie jeszcze dość moich sałatek, które od jakiegoś czasu tu prezentuję. Nie ukrywam, że właśnie tak się ostatnio żywię. Mam niewiele czasu, a skomponowanie sałatki przychodzi mi z ogromnością łatwością. Zazwyczaj mam w lodówce takie składniki, jak: rukola czy roszponka, zamrożone mięso drobiowe, tuńczyka w puszce, sardynki, fasolkę, oliwki, pomidory suszone. To są niezbędniki w mojej kuchni, które kupuję w ilościach hurtowych :-) Dziś pyszna i lekka sałatka, którą proponuję na lunch lub kolację, ale koniecznie  z lampką dobrze schłodzonego białego wina. 
Sałatka została przygotowana z kurczaka, który marynował się w iście ziołowym towarzystwie oregano, bazylii, tymianku i natki pietruszki. Mięso i cukinię grillowałam na patelni, lekko spryskanej oliwą. Wykorzystałam rukolę, ale śmiało możecie ją zastąpić np. szpinakiem czy mieszanką sałat. 
W sałatkach najfajniejsze jest przecież to, że można je modyfikować po swojemu.
Zapraszam na sałatkę z kurczakiem i cukinią!
Przepis własny

SKLADNIKI:
1 pierś z kurczaka
2 łyżki oliwy z oliwek do marynaty
kilka kropli soku z cytryny
szczypta soli morskiej i pieprzu kolorowego
szczypta suszonej bazylii, oregano, tymianku i natki pietruszki
1 cukinia
1 pomidor
2 garści rukoli (można zastąpić szpinakiem)
1 dymka
kilka plastrów parmezanu (używam do tego zwykłej obieraczki)

DRESSING:
4 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki octu winnego
1 duży ząbek czosnku

oraz:
glassa balsamiczna do dekoracji

Kurczaka myjemy, osuszamy i lekko rozbijamy. Skrapiamy oliwą i sokiem z cytryny.  Solimy i pieprzymy z obu stron i przyprawiamy wszystkimi suszonymi ziołami. Odstawiamy na 30 minut, a następnie grillujemy na patelni ok 6-8 minut z dwóch stron.
Na patelni układamy również pokrojoną w plastry cukinię.  Grillujemy z obu stron,  aż będzie miękka.

Na talerz wykładamy umytą i osuszoną rukolę, układamy pokrojoną pierś z kurczaka i cukinię. Dodajemy ćwiartki pomidora. Całość polewamy dressingiem. Posypujemy płatkami parmezanu i dekorujemy glassą balsamiczną. Posypujemy posiekaną dymką.


Bon Appétit!

Grillowany kurczak sałatka

Sałatka z grillowanym kurczakiem i cukinią


2 komentarze:

  1. Twoich sałatek nigdy dość, są świetne i zawsze pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super!:)

    Zapraszam do mnie! Dzisiaj - puree z zielonego groszku!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com